Building Social Capital in a Multibusiness Firm [electronic resource] : Lessons from a Case Study

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Eva Bilhuber Galli

Ngôn ngữ:

ISBN-13: 978-3834961716

Ký hiệu phân loại: 658.3 Personnel management (Human resource management)

Thông tin xuất bản: Wiesbaden : Gabler Verlag : Imprint: Gabler Verlag, 2011.

Mô tả vật lý: XII, 271 p. 22 illus. , online resource.

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 300578

Realizing synergies across different businesses is a mulitbusiness firm's generic strategic challenge. Eva Bilhuber Galli investigates the role of social capital in cross-business collaboration and how to build it effectively with leadership development practices. Studying a case of a large multibusiness firm, she comes to counter-intuitive conclusions: 1) Not all types of cross-business collaboration require the same intensity level of social capital. 2) To build strong forms of social capital, single networking events seem to fall short. The alignment of practices over time needs to be considered.
1. 
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 71010608 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH