Informality and Profitability

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Ana María Oviedo

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 395.52 Business and office etiquette

Thông tin xuất bản: Taylor and Francis, 2015

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 300749

This article estimates the impact of informality on profits using a new survey administered to 1,200 firms with less than 50 employees in four cities in Ecuador. The article proposes a novel definition of informality which explicitly recognises that most firms comply with some regulations but not others. Accounting for firm selection and controlling for a large set of firm, owner and location characteristics, the article finds that more formal firms tend to be more profitable and have higher output per worker. This impact operates, inter alia, through improved access to credit and higher sales through issuance of tax receipts.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH