Demand-Side Instruments to Reduce Road Transportation Externalities in the Greater Cairo Metropolitan Area

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Ian W.H Parry

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 962.15 Egypt and Sudan

Thông tin xuất bản: Taylor and Francis, 2014

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 302776

We estimate efficient prices for passenger transportation in Greater Cairo to address externalities from local pollution, greenhouse gases, traffic congestion, and traffic accidents. An estimated .20 per gallon gasoline tax (2006 US would be economically efficient, compared with the current subsidy of .20 per gallon. Per-mile tolls could target congestion and accident externalities more efficiently than fuel taxes, however. Most efficient is combining a gasoline tax of .80 per gallon with per-mile tolls of .12 for autos and .19 for microbuses. Current public bus and rail fare subsidies are close to efficient levels in the absence of such policies.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH