Mục tiêu của nghiên cứu này là kiểm chứng tác động của quá trình áp dụng các hoạt động kiến tạo áp phích như một công cụ đa trí tuệ trong việc tăng cường hứng thú học tập và phát triển kỹ năng nói tiếng Anh cho sinh viên năm 2 Khoa Ngoại ngữ, Ttrường Đại học Phú Yên (ĐHPY). Thông qua các hoạt động này, sinh viên có nhiều cơ hội tham gia, thể hiện và phát triển kỹ năng nói tiếng Anh của mình, (Robert, 2015). Các công cụ nghiên cứu bao gồm: Chương trình đào tạo áp dụng các hoạt động kiến tạo áp phích, một bảng khảo sát năng lực đa trí tuệ của sinh viên, và 3 bài kiểm tra kỹ năng nói tiếng Anh để kiểm chứng tác động tích cực của nghiên cứu đối với các nhóm đối chứng và nhóm thực nghiệm trước, trong và sau chương trình luyện nói. Thời gian thực hiện nghiên cứu là 15 tuần. Từ khóa: đa trí tuệ, các hoạt động kiến tạo áp phích, hứng thú học tập, kỹ năng nóiThis study aims at investigating the effect of using poster-making activities as a multiple intelligences (MI) tool on improving learning motivation and developing English speaking skills for second-year English major students at Phu Yen University. Based on the literature review and related studies, poster-making activities were selected for the English speaking training program. The experimental group consisted of 30 second-year students. Through poster-making activities, learners will have lots of opportunities to improve and develop their speaking English skills (Robert, 2015). Tools of the study included: A training program based on using poster-making activities as an MI tool to improve students’ learning motivation and develop their English speaking skills, an MI questionnaire, and 03 English Speaking pre-post tests administered to the experimental and controlled groups before and after the training course. The experimental English speaking training program was taught to students during a 15-week period. Key words: multiple intelligences, poster-making activities, motivation, speaking skills