Based on determining the meaning of rubric - based assessment, and the principles of rubric construction, this paper identifies the rubric used in assessing teacher students' teaching skills that meet the demands of general education curriculum 2018. The assessed teaching skills include subject curriculum building according to the competency-based approach
lesson plans building according to the competency-based approach
implementing lesson plans according to the competency - based approach and behaviorial classroom management
evaluating students' learning outcomes according to develop students' capacity
organizing their self-study and self-research activities
consulting students' learning
adapting to different teaching conditions
building learning environment for students
assessing and monitoring their own teaching.Trên cơ sở xác định ý nghĩa của đánh giá theo rubric, nguyên tắc xây dựng rubric, bài báo xác định rubric đánh giá kĩ năng dạy học của sinh viên Đại học Sư phạm đáp ứng chương trình giáo dục phổ thông 2018 bao gồm Rubric đánh giá các kĩ năng như: xây dựng chương trình dạy học môn học/đề cương chi tiết môn học theo tiếp cận năng lực
xây dựng kế hoạch bài học theo tiếp cận năng lực
thực hiện kế hoạch bài học theo tiếp cận năng lực và quản lí hành vi của học sinh trong lớp học
kiểm tra, đánh giá kết quả học tập theo định hướng phát triển năng lực học sinh
tổ chức hoạt động tự học, tự nghiên cứu cho học sinh
tham vấn, tư vấn học tập cho học sinh trong quá trình dạy học
thích ứng với các điều kiện dạy học khác nhau
xây dựng môi trường học tập cho học sinh
tự đánh giá và giám sát việc dạy học của bản thân.