Developing Science, Mathematics, and ICT Education in Sub-Saharan Africa : Patterns and Promising Practices

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Wout Ottevanger

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 016.5 Bibliographies and catalogs of works on specific subjects or in specific disciplines

Thông tin xuất bản: Washington, DC: World Bank, 2012

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 311323

 This thematic study is about developing science, mathematics and ICT (SMICT) in secondary education. The study is based on country studies from 10 Sub-Saharan African countries: Botswana, Burkina Faso, Ghana, Namibia, Nigeria, Senegal, South Africa, Uganda, Tanzania, and Zimbabwe, and a literature review. It reveals a number of huge challenges in SMICT education in Sub-Saharan Africa: poorly-resourced schools
  large classes
  a curriculum hardly relevant to the daily lives of students
  a lack of qualified teachers
  and inadequate teacher education programs.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH