Determining learners’ self-efficacy plays a pivotal role in improving their language learning process. In additional, understanding language learners’ writing self-efficacy can help to enhance their writing performance. However, EFL learners’ writing self-efficacy varies in accordance with their learning contexts. This paper, therefore, aims at presenting a study of the writing self-efficacy of English-majored students at the context of The University of Dalat in Lam Dong province, Vietnam. This study involved 179 senior English-majored students in answering closed-ended questionnaires and 15 students in participating in semi-structured interviews. Quantitative data from questionnaire were analyzed using SPSS 20.0 in terms of descriptive statistics, while qualitative data from interviews were analyzed employing the content analysis approach. The results revealed that participants believed that they could write English well in their daily life and perform the writing tasks English in writing classes. Furthermore, participants were found to be self-confident in their writing abilities. The findings of this study are hoped to contribute to a better understanding of English-majored students’ writing self-efficacy at the research context and other similar ones. As such, pedagogical implications are suggested for improving the quality of teaching and learning of academic writing based on English-majored students’ writing self-efficacy.Niềm tin vào năng lực của bản thân đóng vai trò then chốt trong việc cải thiện quá trình học ngôn ngữ. Hiểu rõ niềm tin vào năng lực viết của người học ngôn ngữ có thể giúp nâng cao khả năng viết của họ. Tuy nhiên, niềm tin vào năng lực viết của người học ngôn ngữ ở các ngữ cảnh khác nhau thì khác nhau. Vì vậy, bài báo này nhằm trình bày nghiên cứu về niềm tin vào năng lực viết của sinh viên chuyên ngành tiếng Anh của trường Đại học Đà Lạt, thuộc tỉnh Lâm Đồng, Việt Nam. Nghiên cứu này có sự tham gia của 179 sinh viên năm cuối chuyên ngành tiếng Anh trong việc trả lời bảng khảo sát và 15 sinh viên tham gia phỏng vấn bán cấu trúc. Dữ liệu định lượng từ bảng câu hỏi được phân tích bằng SPSS 20.0 về mặt thống kê mô tả, trong khi dữ liệu định tính từ các cuộc phỏng vấn được phân tích sử dụng phương pháp phân tích nội dung. Kết quả cho thấy những người tham gia tin rằng họ có thể viết tiếng Anh tốt trong cuộc sống hàng ngày và trong lớp học. Hơn nữa, những người tham gia cũng thể hiện sự tự tin vào khả năng viết của mình. Những phát hiện của nghiên cứu này được hy vọng sẽ góp phần hiểu rõ hơn về những sinh viên năm cuối chuyên ngành tiếng Anh. Như vậy, ý nghĩa sư phạm được đề xuất để cải thiện chất lượng dạy và học viết học thuật dựa trên các sinh viên chuyên ngành tiếng Anh.