Dựa trên lý thuyết của phân tích diễn ngôn đa thức và ngôn ngữ học xã hội, bài báo phân tích thái độ của độc giả đối với diễn ngôn truyền thông về du lịch Quảng Nam – Đà Nẵng trên các trang điện tử tiếng Việt. Kết quả điều tra cho thấy, đánh giá của độc giả hầu hết đều mang tính tích cực. Tuy nhiên, những đánh giá đó phụ thuộc vào tiêu chí đánh giá và đặc điểm xã hội của độc giả. Trên cơ sở phân tích đó, bài báo đưa ra một vài khuyến nghị nhằm tăng cường hiệu quả của diễn ngôn truyền thông trên các trang điện tử tiếng Việt, qua đó góp phần phát triển du lịch Quảng Nam – Đà Nẵng trong thời điểm hiện nay.The article analyses readers’ attitudes through their assessment towards media discourses about Quang Nam - Da Nang tourism on Vietnamese websites. Data were collected from the survey using questionnaires. The method used in the study is descriptive statistics. The tool used to analyse the data is Stata statistical software. The analytical framework is based on the theory of multimedia discourse analysis and sociology. Analysis results show that, the reviews of readers are mostly positive. However, those reviews depend on the rating criteria and social characteristics of the reader. On the basis of that analysis, the article gives a few recommendations to increase the effectiveness of media discourse on Vietnamese websites as well as contribute to the development of tourism in Quang Nam - Da Nang in the present time.