In the time of changing to the credit-based training system, official and extracurricular activitiesin Physical education at the pedagogical schools inthe north central region are showing the lack ofcombination and integration
the majority ofstudents do not do self-studies
imbalance betweenself-training of students. While, the mechanism ofthe physical education activities in the credit-basedtraining system has not activate students in theextra-curricular activities of students.The actual situation requires that the schools innorth central region need workable solutions tomake students' self-practice become their duty
tomake extracurricular activities become students'condition to complete physical education courses.trong điều kiện chuyển đổi sang học chế tínchỉ (HCTC), giáo dục thể chất (GDTC) nội vàngoại khóa trong các nhà trường sư phạm vùngTrung Bắc thiếu sự liên kết, đồng bộ
đa số sinhviên (SV) không thực hiện giờ tự học đối với mônhọc
hoạt động ngoại khóa thiếu cân đối giữaphong trào có tính bề nổi với các hoạt động tự rènluyện thân thể (RLTT) của SV.Trong khi đó, cơchế tổ chức hoạt động GDTC theo HCTC chưa trởthành động lực để tích cực hóa quá trình hoạtđộng ngoại khóa của SV.Thực trạng đó, đòi hỏi các nhà trường sưphạm vùng Trung Bắc cần có các biện pháp thíchhợp để biến hoạt động tự học thành nghĩa vụ vànhu cầu của SV
biến hoạt động ngoại khóa trởthành phương tiện đảm bảo cho SV hoàn thànhnội dung GDTC nội khóa.