Avenues for Export Diversification

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Peter Walkenhorst

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 338.9 Economic development and growth

Thông tin xuất bản: World Bank, Washington, DC, 2017

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 320815

 While diversification of exports is often a desirable trade objective, it is far from clear how best to tap into new opportunities. This paper discusses the range of avenues of diversification, including (i) expanding the range of markets into which existing products are sold (geographic diversification)
  (ii) upgrading the value of existing products, including agricultural exports (quality diversification)
  and (iii) taking advantage of opportunities to expand non-merchandise exports (services diversification), in addition to introducing entirely new export products. All offer opportunities for cost?effective positive policies relating to the incentive regime, backbone services, and export support institutions.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH