Mục tiêu: Mô tả sự hài lòng của người chăm sóc chính bệnh nhân nhi từ 0-6 tuổi và một số yếu tố liên quan tại Khoa Nhi, BV đa khoa khu vực Cai Lậy, tỉnh Tiền Giang 2020. Phương pháp: Thiết kế nghiên cứu cắt ngang có phân tích, phát vấn điều tra trên 360 người chăm sóc chính bệnh nhi, sử dụng bộ công cụ đo lường sự hài lòng do Bộ Y tế. Kết quả: Sự hài lòng chung của đối tượng là 67,6%, nội dung cơ sở vật chất và phương tiện phục vụ có tỉ lệ hài lòng thấp nhất với 63,2%. Các yếu tố liên quan đến sự hài lòng gồm hoàn cảnh kinh tế
Tình trạng hôn nhân
Độ tuổi
Trình độ học vấn
Sử dụng thẻ BHYT
Số lần KCB trong 12 tháng qua và thời gian nằm viện. Kết luận: Để nâng cao hơn nữa sự hài lòng của người chăm sóc chính, bệnh viện cần nâng cao tinh thần thái độ phục vụ cho tất cả NVYT
Rà soát, duy tu sửa chửa, nâng cấp cơ sở vật chất của Khoa Nhi
nâng cao chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh BHYT.Objective: Describe the satisfaction of primary caregiver of under 6 years-old inpatients and determine some related factors at Cai Lay district hosptial, Tien Giang province in 2020. Methods: A cross-sectional study was conducted in 2020 with a total of 360 caregivers for under 6 children inpatients. The research measurement utilized a standardized tools developed by the Ministry of Health, Vietnam. Results: The main findings showed that the percentage of general satisfaction among caregivers of under 6 years-old inpatients was 67.6%, the satisfaction with infrastructure and equipment with a lowest rate with 63.2%. The factors related to patient satisfaction include economic situation, marital status, age, education level, health insurance, number of medical check-ups in the past 12 months and length of stay in hospital. Conclusion: In order to further improve the satisfaction of caregivers for under 6 children inpatients with treatment services, the attitude of medical staff with patients should be improving. Moreover, strengthening a process of maintain and upgrade infrastructure and equipment in Pediatric department and hospital. Also, there is a need of improving the quality of medical examination and treatment services covered by health insurance.