Promoting Innovative Startups

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Nadia Ali

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 338.64 Size of enterprises

Thông tin xuất bản: Washington, DC: World Bank, 2025

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 322632

This paper evaluates Tunisia's "Startup Act," a policy initiative to foster innovative firms through a "start-up" label and a bundle of incentives, including reduced social security contributions, corporate tax exemptions, easier access to foreign exchange, and simplified customs procedures. Detailed data on the program's selection process allow identifying marginal entrants and rejects, and hence limit selection on unobservables. Using a difference-in-differences strategy, the program is shown to increase survival and promote job creation. A back-of-the-envelope cost-benefit calculation suggests that the program is cost effective.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH