Social Interactions and Student Achievement in a Developing Country : An Instrumental Variables Approach

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Mohammad Niaz Asadullah

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 026.3 Libraries, archives, information centers devoted to specific subjects and disciplines

Thông tin xuất bản: Washington, DC: World Bank, 2012

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 323893

This paper identifies endogenous social effects in mathematics test performance for eighth graders in rural Bangladesh using information on arsenic contamination of water wells at home as an instrument. In other words, the identification relies on variation in test scores among peers owing to exogenous exposure to arsenic contaminated water wells at home. The results suggest that the peer effect is significant, and school selection plays little role in biasing peer effects estimates.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH