Market Access for Sale: Latin America's Lobbying for U.S. Tariff Preferences

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Hiau Looi Kee

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 337.2 International economics

Thông tin xuất bản: World Bank, Washington, D.C., 2013

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 325671

This paper assesses the foreign lobbying forces behind the tariff preferences that the United States grants to Latin American and Caribbean countries. The basic framework is the one developed that is extended to explain the relationship between foreign lobbying and tariff preferences. Results suggest that returns to Latin American and Caribbean exporters lobbying for tariff preferences in the United States are around 50 percent. The reason for these large returns is the relatively low estimated weight given to social welfare in the U.S. government's objective function when deciding whether or not to grant tariff preferences to Latin American and Caribbean exporters.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH