Antidumping, Retaliation Threats, and Export Prices

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Veysel Avsar

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại: 338.13 Financial aspects

Thông tin xuất bản: Oxford University Press on behalf of the World Bank, 2014

Mô tả vật lý:

Bộ sưu tập: Tài liệu truy cập mở

ID: 326311

Utilizing four-dimensional (firm-product-destination-year) Brazilian firm-level export data, we show that antidumping (AD) duties result in a significant and dramatic increase in the unit values of the products that firms export to duty-imposing countries. Furthermore, we examine the effect of potential (retaliatory) AD duties on the unit price of the firms' shipments. Our findings suggest that AD activities in Brazil lead Brazilian exporting firms to increase their unit export prices for the named industries' products to decrease the dumping margin and avoid the threat of retaliation by the target countries.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH