The theory of multiple intelligences was a great achievement of psychology at the end 20th century. It has been applied in education activities and not only brings about a humane perspective which respects the intellectual diversity of each students but also helps the students glorify, succeed and confidently step on their own ability. Vietnamese education aim is “to comprehensively develop and promote the best of potentials and creativity of each individual”... Therefore, it is necessary to implement the theory of multiple intelligences in education to advance the inherent potential of each individual. The classroom management is a special education management activity which has great influence of the consequences of the teaching education. In this article, I would like to propose measures to apply the multi intellectual theory in the innovation of class management activity at high school. The results proclaims proves the science and effectiveness of education management reform, promote the ability of the leaners. Thereby, it creates a humane and modern educational environment.Thuyết đa trí tuệ là một thành tựu lớn của tâm lí học cuối thế kỉ XX, nó được ứng dụng vào hoạt động giáo dục đem lại một cái nhìn nhân bản, coi trọng sự đa dạng về trí tuệ ở mỗi học sinh, giúp mỗi học sinh tỏa sáng, thành công và tự tin vững bước trên năng lực của chính mình. Giáo dục Việt Nam với mục tiêu là “phát triển toàn diện và phát huy tốt nhất tiềm năng, khả năng sáng tạo của mỗi cá nhân…” Chính vì vậy việc vận dụng thuyết đa trí tuệ vào giáo dục để phát huy tiềm năng vốn có của mỗi cá nhân học sinh thực sự là cần thiết. Công tác chủ nhiệm là một hoạt động quản lí giáo dục đặc thù, có sự tác động lớn đến hiệu quả của việc dạy học và giáo dục học sinh. Trong bài viết này, tôi xin đề xuất các biện pháp vận dụng thuyết đa trí tuệ vào việc đổi mới công tác chủ nhiệm lớp ở trường THPT. Kết quả cho thấy việc vận dụng thuyết đa trí tuệ vào công tác chủ nhiệm đã giúp giáo viên quản lí và giáo dục học sinh khoa học và hiệu quả hơn, phát triển năng lực người học, từ đó tạo nên một môi trường giáo dục nhân văn hiện đại.