In this study, the authors apply the Multinominal Logit model to determinefactors affecting consumers’ choice of vegetable stores in Quy Nhon city. The resultsindicate that a number of consumers’ characteristics influence their choices of vegetablestores, including their budget for the product, income, age, gender, bargaining, number ofvegetarian days, frequency of updating information about the product, and awareness of theproduct. The article proposes policy implications/solutions to attracting customers to certainvegetable stores based on the research results.Sử dụng mô hình Multinominal Logit, bài viết nghiên cứu các nhân tố ảnhhưởng đến sự lựa chọn nơi mua rau tại thành phố Quy Nhơn. Kết quả ước lượng cho thấy,ngân sách chi cho việc mua rau, thu nhập, tuổi, giới tính, thói quen trả giá, số ngày ăn chay,tần suất theo dõi thông tin và nhận thức về sản phẩm là những nhân tố có ảnh hưởng đếnviệc chọn nơi mua rau. Trên cơ sở kết quả nghiên cứu, bài viết đề xuất một số hàm ý chính sáchnhằm thu hút và gia tăng khách hàng đến mua rau tại các kênh tương ứng.