Although there are great body of studies examining relationships among factors and revisit intention in mass tourism, investigation of the association among tourist attitude, destination image, and revisit intention on ecotourism have received less attention. Therefore, this research examined the impact of travel experience, travel motivation, destination image on revisit intention to ecotourism. The research was operationalized using empirical data collected from 423 domestic tourists visiting eco-sites in Vietnam. Structural equation modeling (SEM) was used to test the causal relationships. The findings show that tourist travel motivation and experience positively influence revisit intention transferred through their attitude toward ecotourism, and that eco-destination image play a critical role in strengthening the effect of travel motivation and past experience on revisit intention. This paper contributes by investigating a tourist’s emotion-behavior model to ecotourism literature and both sides (supply and demand) in managerial implications. Ecotourism managers may increase tourist revisit intention through building positive eco-destination image and evaluating tourist attitude for market segments.Mặc dù có nhiều nghiên cứu về hành vi của khách du lịch, nhưng nghiên cứu mối quan hệ giữa thái độ của khách du lịch, hình ảnh điểm đến và ý định đi du lịch sinh thái thì chưa được nghiên cứu bài bản. Do đó, nghiên cứu này đã xem xét tác động của trải nghiệm du lịch, động cơ du lịch, hình ảnh đến ý định đi du lịch sinh thái. Nghiên cứu được thực hiện bằng cách sử dụng dữ liệu thực nghiệm được thu thập từ 423 khách du lịch trong nước đến thăm các khu sinh thái ở Việt Nam. Mô hình hóa phương trình cấu trúc (SEM) được sử dụng để kiểm tra các mối quan hệ nhân quả. Các phát hiện cho thấy rằng động cơ và kinh nghiệm du lịch ảnh hưởng tích cực đến ý định đi du lịch thông qua thái độ của du khách, hơn nữa, hình ảnh điểm đến đóng một vai trò quan trọng trong việc thu hút du khách đến với du lịch sinh thái. Nghiên cứu này đóng góp vào lý thuyết hành vi trong bối cảnh du lịch sinh thái dưới cả hai góc độ cung và cầu. Các nhà quản lý du lịch sinh thái thu hút khách du lịch thông qua việc xây dựng hình ảnh điểm đến và đánh giá thái độ của khách du lịch đối với từng phân khúc thị trường.