At many universities, learning English through project-based learning is no longer strange to students, especially at universities of foreign languages. This study examined the difficulties in implementing English magazine project by third-year English majors at School of Foreign Languages - Thai Nguyen University. The participants were 30 third-year English students. Data for the study were collected by using a questionnaire. The study was conducted on four main groups of difficulties: Difficulties in learners' ability, difficulties with time, difficulties in group work, and difficulties in support of teacher. The study results showed that learners' ability in using photoshop and finding information technology tools, learners' language competence (expressing ideas in journalistic style) accounted for the highest percentage of trouble, followed by difficulty in time (setting a specific timetable), group work (forgetting materials). Teachers’ ambiguous comments and corrections also cause problems for students. In contrast, the difficulties in support of teachers accounted for the lowest percentage because most students did not have problems with contacting teachers for support. Besides the mentioned difficulties, there is also the problem of low learning motivation raised by students as some students were not really excited about the magazine project.Tại nhiều trường Đại học, việc học tiếng Anh qua đề án không còn là điều xa lạ với sinh viên, đặc biệt là sinh viên tại các trường đại học ngoại ngữ. Nghiên cứu này xác định các khó khăn trong việc thực hiện đề án tạp chí tiếng Anh của sinh viên năm thứ 3 chuyên ngành tiếng Anh tại trường Ngoại ngữ - Đại học Thái Nguyên. Đối tượng tham gia là 30 sinh viên năm thứ ba. Dữ liệu dành cho nghiên cứu được thu thập bằng phương pháp sử dụng bảng câu hỏi. Nghiên cứu được tiến hành trên 4 nhóm khó khăn chính là khó khăn về năng lực, khó khăn về thời gian thực hiện, khó khăn về hoạt động nhóm và khó khăn liên quan đến hỗ trợ từ giáo viên. Kết quả của nghiên cứu cho thấy năng lực của người học trong việc sử dụng photoshop và các công cụ tìm kiếm thông tin, khả năng ngôn ngữ của người học (cụ thể là trình bày ý tưởng theo văn phong báo chí) chiếm tỉ trọng cao nhất trong nhóm các khó khăn được điều tra. Các khó khăn về việc xắp xếp thời gian, thu thập tài liệu cũng chiếm một phần đáng kể. Bên cạnh đó, phần nhận xét và sửa bài chưa rõ ràng của giáo viên cũng gây ra khó khăn cho sinh viên. Ngược lại, sinh viên cho rằng giáo viên có sự hỗ trợ tốt và họ không gặp khó khăn gì trong việc tiếp cận sự hỗ trợ từ giáo viên. Bên cạnh đó, khảo sát từ câu trả lời độc lập của sinh viên cho thấy động lực học tập thấp khi sinh viên không hào hứng với môn học là một yếu tố nữa gây khó khăn cho họ.