Abstract: HIV-infected subjects tend to "rejuvenate" more and more clearly. The HIV infection rate in the 20-39 age group accounts for 70%. Communication on HIV/AIDS prevention and control in schools is the easiest to implement and focuses on the most target audience. Vinh University of Technical Education is one of the six key HIV/AIDS universities in Vinh. Research (NC) to learn about students' use of information and communication for HIV/AIDS prevention and control. Using cross-sectional, quantitative combined qualitative descriptions. Quantitative research: Select a proportional stratified clustering sample, data were collected on 400 students, using a pre-designed structured questionnaire. Qualitative research: Select a sample purposefully, conduct in-depth interviews and student group discussions. Students think HIV information is the most useful information, accounting for 45.8%. Information on HIV/AIDS shared with friends accounted for 64%, professional staff accounted for 50.5%, father, mother or both parents accounted for less than 30%. Students like to find out information through books, radio, TV, magazines accounted for 82.2%, lectures accounted for 47%. This is due to the characteristics of technical schools, so HIV/AIDS prevention and control is rarely mentioned in the subjects. The topic of HIV/AIDS is a delicate topic and is not openly discussed and limited in communication with teachers as there is no formal subject on HIV/AIDS, communication methods on prevention and control. HIV/AIDS has different advantages and disadvantages. Information related to HIV/AIDS should be included in the curriculum. Communication forms should be diverseTóm tắt: Đối tượng nhiễm HIV đang có xu hướng “trẻ hóa” ngày càng rõ rệt. Tỷ lệ nhiễm HIV trong nhóm tuổi 20-39 chiếm 70%. Truyền thông phòng, chống HIV/AIDS trong trường học là dễ thực hiện và tập trung được đối tượng nhất. Đại học sư phạm kỹ thuật Vinh là một trong 6 trường đại học trọng điểm HIV/AIDS ở Vinh. Nghiên cứu (NC) nhằm tìm hiểu về sử dụng thông tin phòng, chống HIV/AIDS của sinh viên. Sử dụng mô tả cắt ngang, định lượng kết hợp định tính. NC định lượng: Chọn mẫu phân cụm phân tầng tỷ lệ, số liệu được thu thập trên 400 sinh viên, sử dụng bộ câu hỏi cấu trúc đã thiết kế sẵn. NC định tính: Chọn mẫu chủ đích, tiến hành phỏng vấn sâu và thảo luận nhóm sinh viên. Sinh viên cho rằng thông tin HIV là thông tin bổ ích nhất chiếm 45.8%. Thông tin về HIV/AIDS chia sẻ bạn bè chiếm 64%, cán bộ chuyên môn chiếm 50.5%, bố, mẹ hoặc cả bố và mẹ chiếm dưới 30%. Sinh viên thích tìm hiểu thông tin qua sách báo, đài, TV, tạp chí chiếm 82.2%, bài giảng chiếm 47%. Điều này do đặc thù của trường kỹ thuật, nên phòng, chống HIV/AIDS ít được đề cập trong các môn học. Chủ đề về HIV/AIDS là một chủ đề tế nhị và không công khai thảo luận và cũng hạn chế trong việc giao tiếp với thầy cô là chưa có môn học chính khóa về HIV/AIDS, các phương thức truyền thông về phòng, chống HIV/AIDS có những ưu và nhược điểm khác nhau. Cần đưa thông tin liên quan đến HIV/AIDS vào giảng dạy chính khóa. Hình thức truyền thông cần đa dạng