The contour of Kham Duc town, on the Ho Chi Minh route plays an important role in promoting socioeconomic development of Phuoc Son district. However, due to the strong dissecting high mountain terrain, complicated geology and adverse weather, the landslide occurred very seriously. On the basis of the survey results of the current topographical, geological and soil mechanical properties, the authors conducted a roadbed stability analysis using Geoslope software according to the Bishop method for the following cases: The ground is in its natural state and has been treated to remove the organic soil layer, the ground is in its natural state and has not been treated to remove the organic soil layer, the ground soil is in a state of saturation and organic soil removal treatment, the soil is in a saturated state and is not treated with organic soil removal. Based on the research results, the author proposes a treatment solution: reinforcement by the method of drilling concrete-cement piles D300, make M200 at the talus foot 4m from the foot of the talus, L = 10m, and at shoulder of the road L = 8m, the distance between the piles d = 1.5m. Simultaneously, conducting the construction, handling to bank the talus ensures the tightness and reinforces the roof of talus by spreading anti-erosion carpet combined with planting grass to cover the surface.Tuyến đường Hồ Chí Minh nối đường Bao Khâm Đức có vai trò quan trọng nhằm thúc đẩy phát triển kinh tế - xã hội của huyện Phước Sơn. Tuy nhiên, do đi qua địa hình núi cao phân cắt mạnh, địa chất phức tạp, thời tiết bất lợi nên tình trạng sạt trượt xảy ra rất nghiệm trọng. Trên cơ sở kết quả khảo sát hiện trạng địa hình, địa chất và tính chất cơ lý đất nền, nhóm tác giả tiến hành phân tích ổn định nền đường bằng phần mềm Geoslope theo phương pháp Bishop cho các trường hợp: đất nền ở trạng thái tự nhiên và xử lý bóc lớp đất hữu cơ, đất nền ở trạng thái tự nhiên và không xử lý bóc lớp đất hữu cơ, đất nền ở trạng thái bão hòa và xử lý bóc lớp đất hữu cơ, đất nền ở trạng thái bão hòa và không xử lý bóc lớp đất hữu cơ. Dựa trên kết quả nghiên cứu, nhóm tác giả đề xuất giải pháp xử lý: Gia cố bằng phương pháp khoan cọc BTXM D300, mác M200 tại chân taluy nền đắp cách chân taluy 4m, L=10m và tại vai đường L=8m, khoảng cách cọc d=1.5m. Đồng thời kết hợp thi công, xử lý taluy đắp đảm bảo độ chặt và gia cố mái taluy bằng rải thảm chống xói kết hợp trồng cỏ phủ xanh bề mặt.