In the 21st century, with the development of the knowledge economy, higher education is having positive innovations, directed directly at learners, in order to educate people of the new era - global citizens. As the Resolution of the 13th National Party Congress clearly stated: “Training people in the direction of morality, discipline, discipline, sense of civic and social responsibility
have life skills, work skills, foreign languages, information technology, digital technology, creative thinking and international integration”. In order to improve the quality of training, the university teaching process not only stops at equipping knowledge, but also aims to develop students' thinking and practical ability. In particular, the ability to think critically plays a particularly important role, helping students improve their ability to apply learned knowledge to consider and evaluate learning problems fully, accurately and flexibly. and creativity.Thế kỷ XXI, với sự phát triển của nền kinh tế tri thức, giáo dục đại học đang có những đổi mới tích cực, hướng trực tiếp vào người học, nhằm giáo dục những con người của thời đại mới - công dân toàn cầu. Như Nghị quyết Đại hội Đảng toàn quốc lần thứ XIII đã chỉ rõ: “Đào tạo con người theo hướng có đạo đức, kỷ luật, kỷ cương, ý thức trách nhiệm công dân, xã hội
có kỹ năng sống, kỹ năng làm việc, ngoại ngữ, công nghệ thông tin, công nghệ số, tư duy sáng tạo và hội nhập quốc tế”. Để nâng cao chất lượng đào tạo, quá trình dạy học đại học không chỉ dừng lại ở việc trang bị kiến thức, mà còn nhằm phát triển năng lực tư duy, năng lực thực hành của sinh viên. Trong đó, năng lực tư duy phản biện có vai trò đặc biệt quan trọng, giúp sinh viên nâng cao khả năng vận dụng tri thức đã học vào xem xét, đánh giá vấn đề học tập một cách đầy đủ, chính xác, linh hoạt và sáng tạo.