CÁI NHÌN THẤU ĐÁO VỀ NGUYÊN NHÂN CỦA SỰ IM LẶNG TRONG CÁC LỚP HỌC TIẾNG ANH NHƯ MỘT NGOẠI NGỮ

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Minh Phu Nguyen, Thi Chau Anh Nguyen, Thi Thanh Lan Vo

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học Lạc Hồng- Chuyên san Xã hội, 2020

Mô tả vật lý: tr.39

Bộ sưu tập: Báo, Tạp chí

ID: 330775

This paper presents an insight into students’ reticence considered a problematic agent faced by most EFL/ESLteachers in Asian educational settings based on empirical evidence. With the hope of getting reliable data, a mixedmethodology is employed to investigate the origin of this phenomenon and the application of teachers’ practices. Non-Englishmajors coming from four General English classes and twelve experienced lecturers at a provincial university are willing toparticipate in answering a questionnaire and a ten-question interview. The results show that sources of reticence relate tocultural and educational matters and mainly arise from student and lecturer factors. Consequently, the research providesfeedback to the current context of Vietnamese universities where students’ lack of interaction is complained and de-evaluated.This paper hopes to contribute practical teaching approaches to help teachers of the same interests overcome this obstacleand reach the communicative purposes in teaching and learning English.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH