Teaching practicum plays an important role in the training programs of professional schools and need to be updated and developed. Besides the advantages, the teaching practicum of Quy Nhon University in recent years still has some limitations. To implement the University's policy on improving the quality of teacher training, we conducted a study and suggested a teaching practicum model for the University. The article is a report on the research findings which focuses on clarifying the foundations for renewing the teaching practicum model of Quy Nhon University, designing a new teaching practicum model of the University, and offering suggestive solutions to effectively implement the new teaching practicum model of the University.Thực hành, thực tập nghiệp vụ có vị trí quan trọng trong chương trình đào tạo của các nhà trường chuyên nghiệp, cần được cập nhật và phát triển hoàn thiện. Thực hiện chủ trương nâng cao chất lượng đào tạo nhóm ngành giáo viên, chúng tôi tiến hành nghiên cứu tài liệu văn bản, khảo sát thu thập thông tin từ thực tiễn và đề xuất mô hình thực tập sư phạm mới của Trường Đại học Quy Nhơn. Nội dung bài báo tập trung làm rõ các vấn đề chủ yếu, như cơ sở đổi mới mô hình thực tập sư phạm của Trường Đại học Quy Nhơn
thiết kế mô hình thực tập sư phạm mới và các giải pháp mang tính định hướng để thực hiện hiệu quả mô hình thực tập sư phạm mới của Nhà trường.