SỬ DỤNG BỘ LỌC KALMAN ĐỂ LỌC NHIỄU KHI ĐO MỨC NHIÊN LIỆU TRONG KÉT TRÊN TÀU BẰNG CẢM BIẾN RADAR

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: THỊ HIỀN ĐỖ, HỒNG HÀ TRẦN, THẾ NAM TRẦN

Ngôn ngữ: vie

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học Công nghệ Hàng hải, 2022

Mô tả vật lý: tr.24-29

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 330912

Theo các quy định mới của IMO về việc các công ty tàu biển phải báo cáo thường xuyên dữ liệu nhiên liệu tàu biển từ 2019. Do vậy các tàu biển phải thường xuyên đo đạc và báo cáo dữ liệu về các công ty bằng sử dụng các phương pháp như đo két, đồng hồ lưu lượng hoặc phiếu nhận dầu. Khi tàu biển đang hoạt động trên biển, việc đo và giám sát mức nhiên liệu trong két chứa của tàu là vấn đề hết sức khó khăn và không chính xác do tàu luôn bị nghiêng lắc mạnh ở các điều kiện sóng gió khác nhau. Do điều kiện tàu nghiêng lắc mạnh đã làm mức nhiên liệu trong két luôn dao động và không ổn định. Bài báo tập trung nghiên cứu việc sử dụng thuật toán Kalman để lọc nhiễu khi đo mức nhiên liệu để có được dữ liệu về mức nhiên liệu trong két chính xác theo thời gian thực. Từ đó có thể tính toán chính xác lượng nhiên liệu còn lại trong các két trên tàu và tự động báo cáo liên tục số liệu nhiên liệu về công ty theo thời gian thực ở các điều kiện hoạt động khác nhau của tàu.Under new IMO regulations, shipping companies must regularly report fuel data from 2019. Therefore, ships must regularly measure and report data on companies using methods such as tank measurements, flow meters or oil receipts. When a ship is operating at sea, measuring and monitoring the fuel level in the ship's tank is a very difficult and inaccurate problem because the ship is always tilted strongly in different sea conditions. Due to the strong tilting and shaking conditions, the fuel level in the tank is always fluctuating and unstable. This paper focuses on studying the use of Kalman algorithm to filter noise when measuring fuel level to get accurate data on fuel level in the tank in real time. From there it is possible to accurately calculate the amount of fuel remaining in the tanks on board and automatically report the fuel data to the company in real time under different operating conditions of the new IMO ships in terms of fuel consumption. Shipping companies must regularly report ship fuel data from November 1, 2021. Therefore, ships must regularly measure and report data on companies using methods such as tank measurements, flow meters or oil receipts. When a ship is operating at sea, measuring and monitoring the fuel level in the ship's tank is a very difficult and inaccurate problem because the ship is always tilted strongly in different windy conditions. Due to the strong tilting and shaking conditions, the fuel level in the tank is always fluctuating and unstable. This paper focuses on studying the use of Kalman to filter noise when measuring fuel level to get accurate data of fuel level in the tank in real time. From there, it is possible to accurately calculate the amount of fuel remaining in the tanks on board and automatically continuously report fuel data to the company in real time under different operating conditions of the ship.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH