In this paper, the structural dynamic analysis for lifting mechanism supportrack of medium dump truck is performed by combined method of the multi-bodydynamic simulation (MBDS) and finite element analysis (FEA). The multi-bodydynamic model of lifting mechanism is built with the body of support rack couldbe converted from the modal neutral file containing characteristics of finiteelement model. The nodal stress-time histories of structure are determined usingfinite element dynamic analysis with dynamic loads acting on support rack thatwere obtained from the results of the MBDS. The analysis results show that:strength requirement of support rack structure is met under the effect ofdynamic loads during operation with the safety factor, kb ≈ 2.1Trong bài báo này, phân tích động lực học kết cấu cho giá đỡ cơ cấu nâng hạtrên ô tô tải tự đổ cỡ trung được thực hiện bằng phương pháp kết hợp giữa môphỏng động lực học đa vật thể và phân tích phần tử hữu hạn. Mô hình động lựchọc đa vật thể của cơ cấu nâng được xây dựng với vật thể của giá đỡ được thiếtlập từ tệp trung tính có chứa các đặc trưng của mô hình phần tử hữu hạn. Ứngsuất trên miền thời gian được xác định bằng phân tích động lực học phần tử hữuhạn với tải trọng động tác dụng lên giá đỡ thu được từ kết quả mô phỏng MBDS.Kết quả phân tích cho thấy: kết cấu giá đỡ đảm bảo điều kiện bền dưới tác dụngcảu tải trọng động trong quá trình vận hành với hệ số an toàn, kb ≈ 2,1.