Developing the capacity of writing narratives to Literature pedagogical students is the goal and important task of university training to determine the quality of human resources to implement the goal of renovating teaching curriculum and textbooks and general education. It is possible to apply many active teaching methods to promote the qualities and competencies of students in teaching narrative literature. Project teaching is an effective method that is consistent with the perspective of student-centered education and liberal education in the twenty-first century. On the basis of clarifying the characteristics of teaching projects, our articles focus on forging organizational skills, designing learning projects, building creative products of student narrative writing grammar language associated with training majors and Thanh Hoa local condition.Phát triển năng lực viết văn thuyết minh cho sinh viên sư phạm Ngữ văn là mục tiêu, nhiệm vụ quan trọng của đào tạo đại học nhằm xác định chất lượng nguồn nhân lực thực hiện mục tiêu đổi mới chương trình, sách giáo khoa dạy học giáo dục phổ thông. Có thể vận dụng nhiều phương pháp dạy học tích cực để phát huy phẩm chất và năng lực của học sinh trong dạy học văn học tự sự. Dạy học theo dự án là một phương pháp hiệu quả, phù hợp với quan điểm giáo dục lấy học sinh làm trung tâm và giáo dục khai phóng trong thế kỷ XXI. Trên cơ sở làm rõ những đặc điểm của dự án dạy học, các bài viết của chúng tôi tập trung vào việc rèn kỹ năng tổ chức, thiết kế dự án học tập, xây dựng sản phẩm sáng tạo văn học viết văn tự sự của học sinh gắn với chuyên ngành đào tạo và thực tiễn địa phương Thanh Hóa.