The development of specific tourism products of localities must have a long-term and specific strategy, closely related to many factors such as products, product quality, uniqueness and attractiveness of natural resources. tourism, infrastructure, marketing policy... This article will clarify the contents related to marketing tourism products, tourism specific to Khanh Hoa province for the existing international market. The article uses research methods to collect data, systematic analysis, expert interviews, and field investigations and surveys to identify target markets for specific products in Khanh Hoa province. The author's research is the basis for local tourism agencies to better define the characteristics of the Russian and Chinese tourist markets, thereby building marketing strategies for their specific tourism productsViệc phát triển sản phẩm du lịch đặc thù của các địa phương phải có chiến lược lâu dài và cụ thể, liên quan mật thiết đến nhiều yếu tố như sản phẩm, chất lượng sản phẩm, tính độc đáo, hấp dẫn của các tài nguyên du lịch, cơ sở hạ tầng, chính sách marketing… Bài báo này sẽ làm rõ các nội dung liên quan đến marketing sản phẩm du lịch, du lịch đặc thù của tỉnh Khánh Hòa cho thị trường khách quốc tế hiện có. Bài viết sử dụng phương pháp nghiên cứu thu thập tư liệu, phân tích hệ thống, phỏng vấn chuyên gia và điều tra, khảo sát thực địa để xác định các thị trường mục tiêu cho sản phẩm đặc thù trên địa bàn tỉnh Khánh Hòa. Nghiên cứu của tác giả là cơ sở để các cơ quan du lịch tại địa phương xác định rõ hơn về đặc tính của thị trường khách du lịch Nga và Trung Quốc, từ đó xây dựng chiến lược marketing cho các sản phẩm du lịch đặc thù của mình.