The application of information technology in teaching and learning activities has gradually changed the traditional pedagogical method to an active teaching approach, helping teachers and learners promote their thoughts, creativity, initiative, and effectiveness. This study used a mixed-methods approach to investigate the viewpoints of 57 eleventh-graders and 17 teachers at Pham Ngu Lao high school in Hung Yen province. The results reveal that eleventh-graders were fully aware of the implementation of digitalized documents in learning and teaching over the online school platform. They well prepared their own electronic devices to get connected to the online learning system, but they were not given a proper instruction of using online learning system. For teachers’ perspectives, they were in favour of the process of converting their teaching activities with the support of digitalized procedures. Besides, they saw it necessary to be trained how to exploit the digitalized infrastructures for their actual teaching activities. The findings of this research would help the education administrators, teachers, and students understand clearly the flaws during the digitalized process of application in education. In addition, the findings are also served as resourceful references for the future studies relative to the digital transformation in education.Ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy và học đã từng bước thay đổi phương pháp sư phạm truyền thống sang phương pháp dạy học tích cực, giúp người dạy và người học phát huy tư tưởng, sáng tạo, chủ động, hiệu quả. Nghiên cứu này sử dụng phương pháp tiếp cận hỗn hợp để khảo sát quan điểm của 57 học sinh lớp 11 và 17 giáo viên tại trường Trung học phổ thông Phạm Ngũ Lão tỉnh Hưng Yên. Kết quả cho thấy học sinh lớp 11 nhận thức đầy đủ về việc triển khai sử dụng các tài liệu được số hóa trong học tập và giảng dạy qua nền tảng học trực tuyến của nhà trường. Học sinh đã chuẩn bị tốt các thiết bị điện tử của mình để kết nối với hệ thống học trực tuyến, nhưng học sinh cũng cho rằng họ không được hướng dẫn sử dụng hệ thống học trực tuyến một cách thấu đáo. Đối với quan điểm của giáo viên thì họ ủng hộ quá trình chuyển đổi các hoạt động giảng dạy của mình với sự hỗ trợ của các quy trình số hóa. Bên cạnh đó, giáo viên cho rằng họ cần phải được đào tạo cách khai thác cơ sở hạ tầng số hóa cho các hoạt động giảng dạy thực tế của họ. Những phát hiện của nghiên cứu này sẽ giúp các nhà quản lý giáo dục, giáo viên và học sinh hiểu rõ những thiếu sót trong quá trình ứng dụng số hóa trong giáo dục. Ngoài ra, các phát hiện cũng được dùng làm tài liệu tham khảo hữu ích cho các nghiên cứu trong tương lai liên quan đến chuyển đổi kỹ thuật số trong giáo dục.