Managing the activities of the assessment of the learning outcomes in English following competence-based approach pupil of lower secondary secondary schools is an important criterion to improve the effectiveness of English teaching activities, since these activities have direct effects on the improvement of teaching quality. In this article, the authors assess the picture of current management activities stage to evaluate the results of English subjects according to the approach to student capacity in lower-secondary schoold in Phuc Yen city, Vinh Phuc province, from there proposing a number of measures to improve the effectiveness of management in English learning outcome assessment activities according to the approach to student capacity to meet the requirements of education reformQuản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập môn tiếng Anh theo tiếp cận năng lực học sinh tại các trường trung học cơ sở là tiêu chí quan trọng nhằm nâng cao hiệu quả quản lý chất lượng dạy học môn tiếng Anh, bởi đây là hoạt động góp phần trực tiếp nâng cao chất lượng dạy học. Trong bài viết này, chúng tôi đánh giá bức tranh thực trạng quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập môn tiếng Anh theo tiếp cận năng lực học sinh ở các trường trung học cơ sở thành phố Phúc Yên, tỉnh Vĩnh Phúc và đề xuất một số biện pháp nâng cao hiệu quả quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập môn tiếng Anh theo tiếp cận năng lực học sinh đáp ứng yêu cầu cải cách giáo dục