The evaluation of the academic performance of students in secondary schools is becoming increasingly important, because this is an activity that directly contributes to improving the quality of teaching. For each subject and specifically English in middle schools, assessing student learning outcomes has its own characteristics and requirements. From the survey results and analysis of the situation of evaluating academic results, we propose measures to contribute to improving the quality of management of student performance assessment activities, thereby contributing to improving the quality of Teaching English subjects in Phuc Yen city's secondary schools, Vinh Phuc ProvinceViệc đánh giá kết quả học tập của học sinh trong trường trung học cơ sở ngày càng trở nên có vị trí quan trọng, bởi đây là hoạt động góp phần trực tiếp nâng cao chất lượng dạy học. Với từng môn học và cụ thể là môn tiếng Anh ở các trường trung học cơ sở, đánh giá kết quả học tập học sinh có những đặc điểm và yêu cầu riêng. Từ kết quả khảo sát và phân tích thực trạng đánh giá kết quả học tập, chúng tôi đề xuất các biện pháp nhằm góp phần nâng cao chất lượng công tác quản lý hoạt động đánh giá kết quả học tập của học sinh, từ đó góp phần nâng cao chất lượng dạy học môn tiếng Anh ở các trường trung học cơ sở thành phố Phúc Yên, tỉnh Vĩnh Phúc