In the context that many traditional cultural values of ethnic minorities are in danger of being lost today, the education of traditional cultural values of ethnic minorities for the younger generation is becoming increasingly urgent. It is also the orientation that contributes to the formation of core cultural values in education for Vietnamese citizens of the Zen Z generation (“digital world citizen”). The article aims to learn about educational activities of traditional cultural values of ethnic minorities for students of the Faculty of Literature (Thai Nguyen University of Education). The main research method used in this article is the sociological investigation method, a mixture of quantitative and qualitative research method. On that basis, the study proposed measures to educate the traditional cultural values of ethnic minorities through the implementation of learning projects integrating cultural experiences, meeting the requirements of the General Education Program 2018.Trong bối cảnh nhiều giá trị văn hóa truyền thống của các dân tộc thiểu số đang có nguy cơ mai một như hiện nay, việc đề cao giáo dục giá trị văn hóa truyền thống của các dân tộc thiểu số cho thế hệ trẻ ngày càng trở nên cấp thiết. Đây cũng chính là định hướng góp phần hình thành những giá trị văn hóa cốt lõi trong giáo dục cho công dân Việt Nam thế hệ Zen Z (“công dân thời đại kĩ thuật số”). Bài viết hướng đến mục tiêu tìm hiểu về hoạt động giáo dục giá trị văn hóa truyền thống các dân tộc thiểu số cho sinh viên Khoa Ngữ văn (Trường Đại học Sư phạm – Đại học Thái Nguyên). Phương pháp nghiên cứu chính được sử dụng trong bài viết là phương pháp điều tra xã hội học, phương pháp nghiên cứu định lượng kết hợp định tính. Trên cơ sở đó, nghiên cứu đề xuất biện pháp giáo dục giá trị văn hóa truyền thống các dân tộc thiểu số thông qua hình thức thực hiện các dự án học tập tích hợp trải nghiệm văn hóa, đáp ứng yêu cầu của Chương trình Giáo dục phổ thông 2018.