Marxist-Leninist philosophy is a very important subject in the formation of scientific thinking, equipping the materialistic worldview, revolutionary outlook on life, scientific methodology to orient cognitive and operational activities practice for students. In the 3 years of implementing the new program, the learning results of the Marxist-Leninist philosophy subject of students of Thai Nguyen University of Agriculture and Forestry have not been high. In this study, we use qualitative research methods, document research and meta-analytical methods to evaluate students' learning outcomes, thereby building a system of solutions to improve the learning outcomes of Marxist-Leninist philosophy for students at Thai Nguyen University of Agriculture and Forestry. Research results show that, there are 4 main reasons that lead to this situation: the outbreak of the Covid-19 pandemic has affected teaching and assessment methods
the content of the program of Marxist-Leninist Philosophy is too large compared to the teaching time
Marxist-Leninist Philosophy is a difficult subject
The teacher's assessment method lacks practicality.Triết học Mác – Lênin là một môn học rất quan trọng trong việc hình thành tư duy khoa học, trang bị thế giới quan duy vật, nhân sinh quan cách mạng, phương pháp luận khoa học để định hướng hoạt động nhận thức và hoạt động thực tiễn cho sinh viên. Trong 3 năm thực hiện chương trình mới, kết quả học tập môn Triết học Mác – Lênin của sinh viên trường Đại học Nông Lâm Thái Nguyên chưa được cao. Trong nghiên cứu này, chúng tôi sử dụng phương pháp nghiên cứu định tính, nghiên cứu tài liệu và phương pháp phân tích tổng hợp để đánh giá kết quả học tập của sinh viên, từ đó xây dựng hệ thống các giải pháp nhằm nâng cao kết quả học tập môn Triết học Mác – Lênin cho sinh viên trường Đại học Nông Lâm Thái Nguyên. Kết quả nghiên cứu cho thấy, có 4 nguyên nhân cơ bản dẫn tới thực trạng trên: sự bùng phát của đại dịch Covid-19 đã ảnh hưởng tới phương pháp dạy học và đánh giá
nội dung chương trình môn Triết học Mác – Lênin quá lớn so với thời lượng giảng dạy
môn Triết học Mác – Lênin là môn học khó
phương pháp đánh giá của giảng viên còn thiếu tính thực tiễn.