The calculation and design of underground structures subjects to different types of loads, especially the effects of earthquake play an important role in choosing a structural design solution to ensure the safety of people and vehicles. Besides, the mechanical characteristics of the soil around the tunnel can change along the tunnel axis, so the calculation according to the reliability is necessary and important. This article presents the combination of the Monte-Carlo numerical simulation method and the predetermined solution proposed by Wang to calculate the reliability (non-failure probability) of the earthquake-resistant tunnel structure when it comes to randomness of the thickness of the tunnel structure and the characteristics of the surrounding medium.Việc tính toán, thiết kế công trình ngầm chịu các dạng tải trọng khác nhau, đặc biệt là tác dụng của động đất có ý nghĩa quan trọng trong lựa chọn giải pháp thiết kế kết cấu vỏ hầm nhằm đảm bảo sự an toàn của con người và phương tiện trong đường hầm. Bên cạnh đó, các đặc trưng cơ lý của đất đá xung quanh khoang hầm có thể thay đổi dọc theo trục hầm nên việc tính toán theo độ tin cậy là cần thiết và quan trọng. Bài báo trình bày việc kết hợp phương pháp mô phỏng số Monte-Carlo và phương pháp tính do Wang đề xuất để tính toán độ tin cậy (xác suất không hỏng) của kết cấu vỏ hầm chịu động đất khi kể đến tính ngẫu nhiên của một số tham số tính toán của môi trường và kết cấu.