A large part of Vietnam’s annual investment has been allocated in bank protection works to mitigate life and property damages and losses caused by bank erosion and landslides. The current situation of bank erosion occurs frequently on river routes due to many causes and the erosion is more serious during prolonged rains and floods. The roof protection embankment solutions with flexible structures are effective measures to strengthen the stability of the riverbank against the harmful effects of bank erosion, keep the river flow stable, and combine with bridge protection, roads and meet urban landscape requirements. With the collected data, the study has built a problem to calculate the probability of safety for the Lo river embankment system passing throughTuyen Quang city according to the reliability theory. Calculations have shown that: Lo river embankment system ensures flood prevention safety with design flood frequency P = 5% and safety according to allowable reliability (Russian standard) when excluding the influence of the length of the embankment and the embankment system is likely to have problems when considering the length of 7 river embankments
when it is necessary to upgrade and repair the embankment, the most attention should be paid to embankment section 5 because this is the section with the lowest reliability and the greatest impact on system failuresHàng năm, Việt Nam phải đầu tư rất nhiều tiền để xây dựng các công trình bảo vệ bờ trên các hệ thống sông để giảm thiểu các thiệt hại về người và tài sản do xói lở bờ sông gây ra. Hiện trạng sạt lở bờ xảy ra thường xuyên trên các tuyến sông do nhiều nguyên nhân và sạt lở càng nghiêm trọng hơn trong các đợt mưa lũ kéo dài. Các giải pháp kè bảo vệ mái với nhiều thức kết cấu linh hoạt là các biện pháp hiệu quả để tăng cường ổn định cho bờ sông chống các tác hại xói lở bờ, giữ cho dòng chảy trong sông ổn định, kết hợp bảo vệ cầu, đường giao thông và đáp ứng yêu cầu cảnh quan đô thị. Với các số liệu thu thập được, nghiên cứu đã xây dựng bài toán tính xác suất an toàn cho hệ thống kè sông Lô đoạn qua thành phố Tuyên Quang theo lý thuyết độ tin cậy. Các tính toán đã chỉ ra rằng: hệ thống kè sông Lô đảm bảo an toàn phòng lũ với tần suất lũ thiết kế P =5% và an toàn theo độ tin cho phép (tiêu chuẩn của Nga) khi không kể đến ảnh hưởng của độ dài tuyến kè và hệ thống kè có khả năng bị sự cố khi kể đến độ dài của 7 đoạn kè sông
khi cần thiết phải nâng cấp sửa chữa tuyến kè thì cần quan tâm nhiều nhất đến đoạn kè số 5 vì đây là đoạn có độ tin cậy thấp nhất và ảnh hưởng lớn nhất đến sự cố hệ thống.