Brand association activities help creat the synthetic strength, achieving the purpose of consistent development in business. During international business integration process, it should be agreed that building up the brand association activities is the long term investment to sustaintible development and to keep friendly customer relationship. The viewpoint of making the differencet, creating the mark in the brand is toward achieving the competative advantage
at the same time making the brand association and the core interest awarenes synchronously, especialy the elements that create brand association. This article is to lighten the contents of brand association such as: brand and brand association access, the brand association choices, and the main tool to create brand association, the matter of implement the association and the mutual relationship between brand association and brand positioning, the feeling of the customer and the measurement of brand association.Hoạt động liên kết thương hiệu (LKTH) giúp tạo ra được sức mạnh tổng hợp, đạt mục đích phát triển bền vững trong hoạt động kinh doanh của doanh nghiệp. Trong thời kỳ hội nhập kinh tếquốc tế, cần thống nhất quan điểm xây dựng LKTH là đầu tư lâu dài đểphát triển bền vững và thân thiện với khách hàng
quan điểm tạo sự khác biệt, tạo điểm nhấn vềthương hiệu của doanh nghiệp hướng tới giành lợi thếcạnh tranh
đồng thời thực hiện đồng bộcác yếu tố nhận biết vềLKTH, các lợi ích cốt lõi và đặc biệt chú trọng các yếu tố tạo nên LKTH. Bài viết nhằm làm sáng tỏ các nội dung vềLKTH như: Tiếp cận vềthương hiệu và LKTH, các lựa chọn LKTH và các công cụchủ yếu tạo dựng LKTH, vấn đềtriển khai liên kết và mối quan hệtương hỗ giữa LKTH và định vị thương hiệu, cảm nhận của khách hàng và đo lường các LKTH.