Administrative reform in Vietnam is carried out in concerning the making of the administrative apparatus complete, effective operation, serving the people to in order to improve the quality of the law. The administrative reform objective has been implementing the Government's policy according to the criteria of "Clear, Steady, Modern, Effective". The highest goal of administrative reform is the sastisfaction of people when used public administrative services, the particulars of people must be correct procedures and provisions of Vietnamese law. In order to improve the quality of public administrative service through improving the satisfaction of the people and stakeholders in the performance of public administrative services, it is necessary to consider the factors that can affect the quality of public administrative services. People’s satisfaction has to be considered as the key solutions to improve public administrative service quality. The article presents research on building factors affecting to quality of public administrative services and typical application to Binh Chanh District. Based on the findings, we also suggest solutions to improve the quality of public administrative services by improving people’s satisfaction.Cải cách hành chính ở Việt Nam thực hiện theo hướng làm cho bộ máy hành chính hoàn thiện, hoạt động có hiệu lực, hiệu quả hơn, phục vụ nhân dân đúng pháp luật, tốt hơn. Mục tiêu cải cách hành chính đã và đang thực hiện chủ trương của Chính phủ theo tiêu chí “Thông suốt, vững mạnh, hiện đại, hiệu lực, hiệu quả”. Mục tiêu cao nhất của cải cách hành chính là sự hài lòng thỏa mãn của người dân tham gia dịch vụ hành chính công trên cơ sở đúng thủ tục và quy định của luật pháp Việt Nam. Để nâng cao chất lượng dịch vụ Hành chính công (HCC), thông qua nâng cao sự hài lòng của người dân và các bên liên quan trong thực hiện dịch vụ HCC, thì cần phải xem xét đầy đủ các nhân tố có thể ảnh hưởng đến chất lượng dịch vụ HCC, trên cơ sở đó đề ra các giải pháp nâng cao chất lượng dịch vụ. Bài báo thể hiện nghiên cứu xây dựng các nhân tố ảnh hưởng đến chất lượng dịch vụ HCC và áp dụng điển hình cho Huyện Bình Chánh, thông qua số liệu khảo sát đánh giá, đưa ra những gợi ý về giải pháp nâng cao chất lượng dịch vụ HCC