According to requirements of The Ministry of Education and Training (MoET), non-English majored students on graduation must achieve at least level B1 of CEFR (level 3 of the 6 levels of CEFR). In order to reach this goal, a detailed pathway for short-term and long-term periods need to be designed by universities, including Hanoi University of Business and Technology (HUBT). A deep analysis on curricula and models of traning English at several public universities which have similar majors to ours is critically presented in this article. As a result, an appropriate approach to the non-English majored curriculum for HUBT is recommended, so that our students are able to reach the destination requested by MoET and beyond the goalTheo yêu cầu của Bộ Giáo dục và Đào tạo, sinh viên không chuyên ngữ của các trường đại học phải đạt chuẩn đầu ra tiếng Anh bậc B1 (bậc 3 trong Khung Năng lực ngoại ngữ 6 bậc của Châu Âu - CEFR). Để đạt được trình độ này, các trường đại học cần phải có lộ trình cụ thể cho giai đoạn trước mắt, trung hạn và dài hạn. Bài viết tập trung phân tích chương trình và mô hình đào tạo tiếng Anh không chuyên của một số trường đại học trên địa bàn Hà Nội có các ngành học tương tự với Trường Đại học Kinh doanh và Công nghệ Hà Nội. Từ đó, tác giả đề xuất hướng đi cho chương trình đào tạo tiếng Anh không chuyên của trường, tiệm cận dần và đạt chuẩn B1 trong thời gian tới