Abstract: Based on theory and practice, alongwith basic scientific research methods in the field ofphysical training and sports, we have conducted astudy to select 04 parameters reflecting the speed ofthe body. Running momentum in the long jump, thatis: Average running speed (m/s), Run time (s), Optimalspeed (m/s), Top speed (m/s). On the basis of analyzingthe evolution of running speed, when comparingbetween groups of students with different jumpingachievements, the expression level of each parameterat different times. We provide a chart of running speedto build the most suitable plan in momentum runningfor specific teaching purposes: running speed up increasing speed gradually to high speed (from 15msegment) - maintaining high speed. maintain optimumspeed until stomp. For athletics students majoring inphysical education, Bac Ninh University of PhysicalEducation and SportsTóm tắt: Dựa trên cơ sở lý luận và thực tiễn,cùng với các phương pháp nghiên cứu khoa học cơbản trong lĩnh vực Thể dục thể thao (TDTT), chúngtôi tiến hành nghiên cứu chọn được 04 tham sốphản ánh tốc độ của chạy đà trong nhảy xa là: Tốcđộ chạy đà trung bình (m/s), thời gian chạy đà (s),tốc độ tối ưu (m/s), tốc độ cao nhất (m/s). Trên cơsở phân tích diễn biến tốc độ chạy đà, khi so sánhgiữa các nhóm sinh viên (SV) có thành tích nhảykhác nhau, mức độ biểu hiện của từng tham số tạinhiều thời điểm khác nhau. Chúng tôi đưa ra đượcbiểu đồ về tốc độ chạy đà để xây dựng phương ánphù hợp nhất trong chạy đà nhằm mục đích giảngdạy cụ thể: Chạy tăng tốc độ - tăng nhanh dần đến tốc độ cao (từ đoạn 15m) - duy trì tốc độ tối ưu cho đến khi giậm nhảy cho sinh viên Điền kinh ngànhgiáo dục thể chất (GDTC) trường Đại học Thể dụcthể thao Bắc Ninh (ĐHTDTTBN)