Motivation is of great importance in the process of learning in general and in language learning in particular. Besides the intrinsic factors (internal factors) belonging to the learners such as their study preferences, their own desires and their specific goals at specific time, their strengths and weaknesses
extrinsic motivation factors (external motivational factors) which include teachers- related factors such as knowledge, teaching method, teaching pedagogy, the materials prepared and chosen by teachers and learning conditions are also significant to the success of language acquisition. The study focuses on external factors affecting English language learners from Faculty of English Language Studies – HUBT through a questionnaire.Sự hứng thú trong học tập đóng vai trò quan trọng trong quá trình học nói chung và quá trình học ngoại ngữ nói riêng. Bên cạnh các yếu tố nội tại liên quan tới người học như cách học, mục đích học tại từng thời điểm, điểm mạnh điểm yếu của từng người học, thì các yếu tố ngoại lực như kiến thức và phương pháp dạy của giáo viên, tài liệu giảng dạy và điều kiện học tập cũng rất quan trọng đối với sự thành công của việc học ngôn ngữ. Nghiên cứu này tập trung vào các yếu tố ngoại lực có thể ảnh hưởng tới hứng thú của sinh viên khoa Ngôn ngữ Anh trong lớp học.