Consumer behaviour has been a common and important research area which contributes to the development of many tourism destinations. Destination choice is one of the topics of consumer behaviours studied widely by many authors in the tourism field. This study employed Exploratory Factor Analysis to find out key factors affecting Danang tourists in choosing Hue as their destination to visit. A total of 150 Danang tourists were interviewed by using self-report questionnaires with a convenience sampling. The findings showed that 6 factoral sets affected these tourists in choosing Hue as their destination, including inspiration, communication, trip motivation, destination attitudes, symbolic images, and trip characteristics. Some solutions are put forward to impact on these factors in order to attract more Danang tourists to Hue.Nghiên cứu về hành vi người tiêu dùng du lịch là một trong những chủ đề hết sức quan trọng đối với sự phát triển của mỗi một điểm đến. Quyết định lựa chọn điểm đến du lịch là một trong những hành vi đã được nghiên cứu rộng rãi bởi rất nhiều học giả trên thế giới. Nghiên cứu đã lựa chọn phương pháp phân tích nhân tố khám phá để tìm ra các nhân tố được cho quan trọng, có tác động tới lựa chọn điểm đến Huế của du khách Đà Nẵng. 150 du khách Đà Nẵng đã được phỏng vấn bằng bảng hỏi với phương pháp chọn mẫu ngẫu nhiên. Kết quả nghiên cứu cho thấy có 6 nhóm nhân tố tác động đến lựa chọn điểm đến Huế của du khách Đà Nẵng đó là nhóm nhân tố thúc đẩy, truyền thông, động cơ đi du lịch, thái độ đối với điểm đến, cảm nhận về hình ảnh điểm đến và đặc điểm chuyến đi.