Assessment is an important task in teaching activities, demonstrating effectiveness, value and quality of the educational process. Assessing students’ learning outcomes is to detect strengths and weaknesses of both lecturers and learners for improvement. This task is essential to measuring individual progress and abilities. Those outcomnes are the basis for lecturers to innovate and improve plans, class organization, teaching methods and even learning content to achieve educational goals. This article is the result of the study on the learning, testing and evaluating process of Informatics students. We use comparison and contrast methods to assess students' learning outcomes with specialized subjects of Informatics at Dong Thap University based on two assessment groups: (1) learners’ individualization-prompted assessment, and (2) project-based assessment. The article presents the contents as follows: General introduction to the methods of testing and assessing students' learning outcomes
Organizing activities to test and evaluate the learning outcomes
Results
Discussion
Some suggestions for research problem.Kiểm tra đánh giá là một nhiệm vụ quan trọng trong hoạt đông dạy học, thể hiện hiệu quả, giá trị và chất lượng của quá trình dạy học. Kiểm tra đánh giá kết quả học tập của sinh viên để phát hiện những điểm mạnh, điểm yếu của cả người dạy và người học nhằm hoàn thiện phẩm chất, năng lực của người dạy và người học. Đánh giá kết quả học tập người học là điều cần thiết để đo lường sự tiến bộ và khả năng của từng cá nhân. Kết quả kiểm tra đánh giá là cơ sở để giảng viên đổi mới, cải tiến các kế hoạch, tổ chức lớp học, phương pháp dạy học và kể cả nội dung học tập…nhằm hướng tới mục tiêu giáo dục và đào tạo. Bài viết này là kết quả của quá trình nghiên cứu quá trình học tập, kiểm tra đánh giá đối với sinh viên Tin học. Chúng tôi sử dụng phép so sánh, đối chiếu với các hình thức đánh giá kết quả học tập của sinh viên với các môn chuyên ngành Tin học tại trường Đại học Đồng Tháp dựa trên 2 nhóm đánh giá là: (1) đánh giá theo phát huy cá nhân hóa người học, (2) đánh giá theo dự án (project). Bài viết thể hiện các nội dung theo logic như sau: Giới thiệu chung về các phương pháp kiểm tra đánh giá kết quả học tập của sinh viên
Tổ chức hoạt động kiểm tra đánh giá kết quả học tập
Kết quả thu được
Nhận xét
Và một số đề xuất cho vấn đề nghiên cứu.