After 30 years of establishing Vietnam-Korea relations (December 22, 1992 - December 22, 2022), Korean businesses are still increasing year by year in both the number and amount of investment in Vietnam. . This shows that Vietnam is not only a reliable and efficient market, but also shows the confidence of Korean businesses when operating here. One of the important reasons for the confidence of Korean businesses is the corporate governance experience they have accumulated during their operation. Corporate culture is understood as an organic system of material and spiritual values created and accumulated by all members of the enterprise during its operation in order to help the business operate smoothly and promote the success of the enterprise. develop. Corporate culture includes many elements such as organizational culture, regulations, communication and behavior inside and outside the enterprise... Within the framework of a scientific article, the author wants to clarify some cultural characteristics. of Korean businesses in Vietnam through HANSOL ELECTRONICS VIETNAM HOCHIMINH CITY Co., Ltd., partly showing how quickly and effectively the integration and seizing opportunities of Korean businesses, the other part helps Vietnamese people. have a basic understanding to have appropriate behavior and style when working in Korean businesses.Hàn Quốc sau 30 năm thiết lập quan hệ Việt Nam – Hàn Quốc (22/12/1992 – 22/12/2022), các doanh nghiệp Hàn Quốc vẫn không ngừng gia tăng từng năm về cả số và lượng đầu tư vào Việt Nam. Điều đó cho thấy Việt Nam chẳng những là một thị trường đáng tin cậy, đem lại hiệu quả cao mà còn cho thấy sự tự tin của các doanh nghiệp Hàn Quốc khi hoạt động ở đây. Một trong những nguyên nhân quan trọng tạo nên sự tự tin cho các doanh nghiệp Hàn Quốc chính là kinh nghiệm quản trị doanh nghiệp mà họ tích lũy được trong suốt quá trình hoạt động. Văn hóa doanh nghiệp được hiểu là một hệ thống hữu cơ các giá trị vật chất và tinh thần do mọi thành viên trong doanh nghiệp sáng tạo và tích lũy trong suốt quá trình hoạt động nhằm giúp doanh nghiệp vận hành trơn tru và thúc đẩy sự phát triển. Văn hóa doanh nghiệp bao gồm rất nhièu thành tố như văn hóa tổ chức, quy định, giao tiếp ứng xử trong và ngoài doanh nghiệp… Trong khuôn khổ của một bài báo khoa học, tác giả muốn làm rõ một số đặc điểm văn hóa của doanh nghiệp Hàn Quốc tại Việt Nam thông qua Công Ty TNHH HANSOL ELECTRONICS VIETNAM HOCHIMINH CITY, một phần cho thấy sự hội nhập, nắm bắt cơ hội của doanh nghiệp Hàn Quốc hiệu quả và nhanh chóng ra sao, phần khác giúp cho người Việt có sự hiểu biết cơ bản để có hành vi cũng như phong cách phù hợp khi làm việc trong các doanh nghiệp Hàn Quốc