The magnetic material has a big influence on the magnetic flux density in airgap of double V and deltamagnets of IPM motors. Many papers used different materials to raise tthe performances of this machine suchas materials of 35JN250, 35JNP5 and 50JNP7. In this paper, the material of Cobalt Steel-VaCoFlux with a highmagnetic flux density is proposed for types of double V and delta magnets in the rotor to improve theefficiency of IPM motor. Two types of motor of 36 slots/6 poles with the slot fill winding and 72 slots/6 poleswith the hairpin winding are presented to investigate the electromagnetic torque, efficiency, backelectromotive force and magnetic flux density with different magnetic materials such as the silicon steel ofM350-35A and VaCoFlux 50-0.35. The arrangement designs of the double V and delta magnets are alsocompared to evaluate and analyse the efficiency, torque and thermal. In addition, to improve the coggingtorque due to the number of stators or slots, the step skew rotor slices are also arranged with differentskewing angles to minimize the torque ripple. Finally, the cogging torque values and temperature distributionof two motors will be compared and discussed to see validation of a good agreement.Vật liệu từ tính có ảnh hưởng lớn đến mật độ từ thông trong khe hở không khí của động cơ IPM với namchâm kiểu VV (double V) và tam giác (∇). Thép Cobalt - VaCoFlux với mật độ từ thông cao được đề xuất chođộng cơ để cải thiện hiệu suất của động cơ. Hai động cơ với cấu trúc 36 rãnh/6 cực và 72 rãnh/6 cực với cáchsắp xếp dây quấn kiểu chữ nhật (harpin) được giới thiệu để khảo sát mô-men điện từ, hiệu suất, sức phản điệnđộng và mật độ từ thông ở tốc độ cơ bản với các vật liệu từ tính khác nhau như thép silicon M350-35A vàVaCoFlux 50 - 0,35. Ngoài ra, rô to nam châm vĩnh cửu với thiết kế với kiểu VV và ∇ được so sánh để phân tíchhiệu suất, mô-men và sự phân bố nhiệt độ. Để cải thiện mômen xoắn sinh ra do số lượng rãnh stato, rô to rãnhnghiêng được đề xuất để giảm thiểu độ nhấp nhô mômen với các góc nghiêng khác nhau. Cuối cùng, đặc tínhmô-men xoắn và sự phân bố nhiệt độ của hai động cơ sẽ được so sánh và phân tích để đánh giá sự phù hợp củaphương pháp đề xuất.