Currently, applying mind maps in learning is a widely recommended learning method. In the integrationtrend, the role of this learning method becomes more and more important in contributing to improving thelearning efficiency of learners in particular and the quality of education in general. In this study, we conducted aresearch based on the technology acceptance model, conducted a survey and collected 725 responses from the15th class students of the Faculty of Accounting - Auditing, Hanoi University of Industry. The study usedquantitative analysis method on IBM SPSS Statistics 20 software with tools including: Analysis and evaluation ofreliability of Cronbach's Alpha scale
EFA exploratory factor analysis
Correlation analysis, multivariate regression.The results of the analysis identify two groups of factors that affect students' intention to apply mind maps inlearning and the research results are the basis for making recommendations for students to apply mind maps inlearning.Hiện nay, ứng dụng bản đồ tư duy trong học tập là một phương pháp học tập được khuyến khích áp dụngrộng rãi. Trong xu thế hội nhập, vai trò của phương pháp học này càng trở nên quan trọng trong việc góp phầnnâng cao hiệu quả học tập của người học nói riêng và chất lượng giáo dục nói chung. Trong nghiên cứu này,chúng tôi thực hiện nghiên cứu dựa trên mô hình chấp nhận công nghệ, tiến hành khảo sát và thu về 725 phảnhồi từ sinh viên khóa 15 của khoa Kế toán - Kiểm toán, Trường Đại học Công nghiệp Hà Nội. Nghiên cứu sử dụngphương pháp phân tích định lượng trên phần mềm IBM SPSS Statistics 20 bằng các công cụ bao gồm: Phân tíchđánh giá độ tin cậy của thang đo Cronbach’s Alpha
Phân tích nhân tố khám phá EFA
Phân tích tương quan, hồiquy đa biến. Kết quả phân tích xác định được hai nhóm nhân tố ảnh hưởng đến ý định ứng dụng BĐTD trong họctập của sinh viên và kết quả nghiên cứu là cơ sở đưa ra những khuyến nghị đối với sinh viên nhằm ứng dụngBĐTD trong học tập.