THE EFFECTS OF SHADOWING TECHNIQUE ON NON-ENGLISH MAJORS’ SPEAKING SKILLS AT HPU2: AN ACTION RESEARCH PROJECT

 0 Người đánh giá. Xếp hạng trung bình 0

Tác giả: Do Thu Hoa, Thi Huong Luu

Ngôn ngữ: eng

Ký hiệu phân loại:

Thông tin xuất bản: Tạp chí Khoa học - Trường Đại học Thủ đô Hà Nội: Khoa học Xã hội và Giáo dục, 2023

Mô tả vật lý: tr.102-111

Bộ sưu tập: Metadata

ID: 337787

This research analyzes the impact of shadowing, the oral repeating of what isstated shortly after the language spoken, on speaking ability of Vietnamese non-Englishmajors. The experiment was done with 60 freshmen at HPU2 in Vietnam who underwentthirteen-week therapy. The data collection comprised of the outcome of speaking examsand questionnaire. The findings revealed that speaking plus shadowing has a favorableinfluence on speaking ability. In addition, the findings suggested the participants’favorable view of the effectiveness of shadowing on English speaking skills enhancement.This research consequently suggests that shadowing strategies ought to be viewed as aneffective supplemental strategy for training English speaking skills in EFL environment.
Tạo bộ sưu tập với mã QR

THƯ VIỆN - TRƯỜNG ĐẠI HỌC CÔNG NGHỆ TP.HCM

ĐT: (028) 36225755 | Email: tt.thuvien@hutech.edu.vn

Copyright @2024 THƯ VIỆN HUTECH