Developing professional capacity for students in Early Childhood Education is a core factor contributing to improving the quality of preschool teacher training of pedagogical institutions. Practical activities, professional training to develop professional capacity for preschool teacher students should be carried out according to plans, organized closely and scientifically in pedagogical institutions and well-coordinated with preschools. The article presents measures to build a model of linkage between these two coordinators in the formation and development of professional capacity for students to meet the professional standards of preschool teachers and social needs on reforming early childhood education.Phát triển năng lực nghề nghiệp cho sinh viên ngành Giáo dục mầm non là yếu tố cốt lõi, cần thiết và quan trọng góp phần nâng cao chất lượng đào tạo giáo viên mầm non của trường sư phạm. Hoạt động thực hành, rèn luyện nghiệp vụ để phát triển năng lực nghề nghiệp cho sinh viên mầm non cần được thực hiện theo kế hoạch, tổ chức chặt chẽ, khoa học trong trường sư phạm và phối hợp tốt với trường mầm non. Bài viết trình bày biện pháp xây dựng mô hình liên kết giữa trường sư phạm với trường mầm non trong việc hình thành và phát triển năng lực nghề nghiệp cho sinh viên đáp ứng yêu cầu chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non, nhu cầu xã hội về đổi mới Giáo dục mầm non.