As a part of research results from the thesis with code: A2018-18b-01, the main content of the paper focuses on presenting the basic theoretical foundations that guide the research and presentation of the current situation of higher education school culture. Modern culture of Vietnamese universities in the context of integration and development. On the basis of descriptive statistical data surveyed from 48 Vietnamese universities in all 3 regions with 1859 Students, Administrators, lecturers, Staff are 967 through 2 sets of online survey tools
At the same time, through interviews with 40 focus groups (20 groups of teachers, staff and 20 groups of students) and in-depth interviews with 48 individuals (including leaders of the University, Departments and Faculty of the University) from 48 universities in the sample. Interviews have provided a rich source of data, reflecting various aspects of the current state of school culture at Vietnamese higher education institutionsLà một phần của kết quả nghiên cứu từ đề tài A2018- 18b-01, nội dung chính của bài viết tập trung trình bày các nền tảng lý thuyết cơ bản định hướng cho việc nghiên cứu và thực trạng văn hóa học đường đại học Việt Nam trong bối cảnh hội nhập và phát triển. Trên cơ sở dữ liệu thống kê mô tả được khảo sát từ 48 trường đại học Việt Nam cả 3 miền với 1859 khách thể sinh viên và 967 cán bộ, giảng viên, chuyên qua 2 bộ công cụ khảo sát online
đồng thời, qua phỏng vấn 40 nhóm tập trung (20 nhóm giảng viên, chuyên viên và 20 nhóm sinh viên) và phỏng vấn sâu 48 cá nhân (gồm cán bộ lãnh đạo Trường, Phòng, Ban, Khoa thuộc Trường) thuộc 48 trường đại học đã cung cấp nguồn dữ liệu phong phú, phản ánh các khía cạnh khác nhau của thực trạng văn hóa học đường tại các cơ sở giáo dục đại học của Việt Nam