Managing professional development projects for English teachers in upper-secondary schools for standardising professional competences comprises purposeful, planned and organized procedures from the management board at various levels for in-service English teachers. Such processes enable in-service English teachers to enhance their professional standards in upper-secondary schools for the goal of educational innovation. On the basis of researching on the current situation of promoting and managing the in-service English teachers training to fulfil the standards of professional competences in some provinces of the Mekong Delta region, this paper proposes measures in managing and promoting in-service English teachers to meet the demands of professional standardsQuản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh trường trung học phổ thông đáp ứng Chuẩn nghề nghiệp là quá trình tác động có mục đích, có kế hoạch, có tổ chức của các cấp quản lý đến hoạt động bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh nhằm nâng cao mức đạt Chuẩn nghề nghiệp của giáo viên tiếng Anh trường trung học phổ thông, đáp ứng mục tiêu đổi mới giáo dục. Trên cơ sở các số liệu nghiên cứu thực trạng về hoạt động bồi dưỡng và quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh đáp ứng Chuẩn nghề nghiệp tại một số tỉnh của khu vực Đồng bằng sông Cửu Long, bài viết đề xuất một số biện pháp quản lý hoạt động bồi dưỡng giáo viên tiếng Anh đáp ứng Chuẩn nghề nghiệp