Based on a survey of administrators and teachers in Ho Chi Minh primary school (07 public primary schools), this article analyzes the current situation of fostering activities to improve teaching capacity for teachers
such as: the importance of fostering activities, performace level and the effectiveness of the training. From there, the article proposes some solutions about fostering to improve the capacity of primary school teachers in the digital eraTrên cơ sở kháo sát cán bộ quản lý và giáo viên tiểu học ở 07 trường tiểu học công lập trên địa bàn thành phố Hồ Chí Minh, bài viết phân tích thực trạng về hoạt động bồi dưỡng nâng cao năng lực dạy học cho giáo viên trên 03 phương diện: tầm quan trọng của hoạt động bồi dưỡng, mức độ thực hiện hoạt động bồi dưỡng và mức độ hiệu quả của hoạt động bồi dưỡng. Từ đó đề ra một số giải pháp bồi dưỡng nhằm nâng cao năng lực dạy học cho giáo viên tiểu học trong kỷ nguyên số